niedziela, 25 kwietnia 2010

Maślanka domowa

Uwielbiam maślankę. Proste jedzenie świeży chleb z masłem ( zdecydowanie nie na pierwszej fazie MM, niestety ), gotowane ziemniaki ( również muszę zapomnieć na długi czas ), gorąca kasza, w lecie owoce zmiksowane na pyszny koktajl, wszystko to z maślanką smakuje o niebo lepiej.

Niestety w Anglii maślankę trudno kupić, a jak już się znajdzie, to nie jest najtańsza i często ma więcej niż 1.5% tłuszczu, co automatycznie wyklucza ją z diety Montignac. Dlatego, jak znalazłam TEN PRZEPIS, to wiedziałam, że nie mogę przejść obok niego obojętnie. Wypróbowałam, jak tylko zapopatrzyłam się w maślankę.


Domowa maślanka z bardzo niską zawartością tłuszczu
porcja na jedną szklankę




250ml chudego mleka ( ja dałam 0% )
2 łyżki maślanki ( można również w taki sam sposób zrobić chudy jogurt, z kefirem myślę, że też by się udało )
termos*

Mleko podgrzewamy ( do około 40 stopni ) - powinno być letnie, zbyt gorące zabije nasze cenne bakterie!
Dwie łyżki maślanki ( lub jogurtu ) mieszamy z mlekiem i przelewamy do termosu. Zostawiamy na noc, a rano delektujemy się smakiem pysznej, domowej maślanki.

* jeśli nie mamy termosu, maślankę można zrobic np. w słoiku i owinąć go szczelnie w koc ( prawdopodobnie jednak, bakterie będą wymagały trochę więcej niż 12 godzin, żeby się rozmnożyć )

6 komentarzy:

  1. maślanka jest szeroko dostępna w prawie każdym markecie w Anglii i nazywa się butter milk

    OdpowiedzUsuń
  2. W anglii może, ale w szkocji,irlandii nie koniecznie. Super przepis, dzisiaj wypróbuję, nie mogę się doczekać :) dla kogoś na wyspach super rada :) a mleko może być to najchudsze?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabieram sie wlasnie do zrobienia takiej maslanki..... zobaczymy co mi z tego wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej, to naprawde dziala!!! bylam w szoku, ale nawet w Stanach gdzie mleko jest raczej sterylne udalo mi sie zrobic maslanke :) uzylam mleka 3,2% i zwyklego jogurtu. Maslanka wyszla pyyyycha. Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy dodam do mleka jogurt to wyjdzie maslanka czy raczej jogurt. Ja mysle, ze otrzymam jugurt, ale moze sie myle.
    Mieszkam w Aystralii i niestety nie ma maslanki

    OdpowiedzUsuń
  6. Robilam mleko z butternilk i wychodzi raczej kefir niz maslanka

    OdpowiedzUsuń