poniedziałek, 10 maja 2010

Kapusta kiszona z tuńczykiem i soczewicą

TEN sposób na tuńczyka wydawał mi się w pierwszej chwili, gdy zobaczyłam przepis, całkowicie niezjadliwy. Tuńczyk i kiszona kapusta - połączenie najgorsze z możliwych. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie spróbowała. Danie całkowicie mnie zaskoczyło, zjadłam ja, zjadłam mąż ( on nawet nie domyslił się, że tam jest ryba ) i od tamtej pory robię bardzo często. Z czasem zmodyfikowałam potrawę i zaczęłam dodawać soczewicę.





Jeśli nigdy nie jedliście, spróbujcie, może i Was pozytywnie zakoczy?
Potrawa jest bardzo bogata w białko ( tuńczyk i soczewica ).



Kapusta kiszona z tuńczykiem i soczewicą
dwie, trzy porcje

500g kapusty kiszonej, odsączonej z soku ( używam ze słoika )
puszka tuńczyka w sosie własnym
100g suchej czerwonej soczewicy
cebula
sól, pieprz, kurkuma



Cebulę kroimy w drobną kostkę, kapustę szatkujemy na mniejsze kawałki. Na teflonowej pateni dusimy kapustę z cebulą i tuńczykiem, odsączonym z zalewy, podlewają w razie potrzeby wodą.

Soczewicę przepłukujemy pod bieżącą wodą ( nie ma potrzeby jej namaczania ) i gotujemy w wodzie, przez około 15 - 20 minut ( powinna być miękka ). UWAGA! Soczewica lubi kipieć i się przypalać - trzeba pilnować, żeby było odpowiednio dużo wody.

Gdy kapusta i cebula są miękkie, dodajemy ugotowaną soczewicę i przyprawiamy pieprzem, solą oraz kurkumą do smaku.



 
Przepis dodaje do akcji POTRAWE ZDROWE I DIETETYCZNE

9 komentarzy:

  1. A tunczyka w ktorym momencie dodajemy? razem z soczewica??

    OdpowiedzUsuń
  2. Tuńczyka dodajemy na początku, z cebulą i kapustą. Już poprawiam przepis. Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie ten przepis nie wydaje się niezjadliwy, ale bardzo zaskakujący. i ciekawi mnie jak smakuje połączenie dwóch tak intensywnych rzeczy jak tuńczyk i kapusta.

    OdpowiedzUsuń
  4. z tuńczykiem jeszcze nie jadłam i niedługo nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam ,że mi też jakoś dziwnie brzmi takie połączenie. Muszę spróbować :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaku tuńczyka nie czuć, mąż myślał, że je kapustę z jakimś mięsem. Kapusta skutecznie niweluje aromat ryby.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja reakcja na ten przepis była dokładnie taka jak Twoja (i myślę, że wielu innych osób...). Drukuję i może kiedyś spróbuję:) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę. Mając w lodówce tuńczyka i kapuchę, myślę sobie ciekawe czy da się coś a tego zrobić. Zajrzałem tutaj, zrobiłem i zjadłem. Smakuje całkiem inaczej jak wszystko co do tej pory jadłem, nawet nie jestem w stanie powiedzieć czy było dobre czy nie. Ale na pewno warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wygląda i pewnie intensywnie też pachnie. Pracowałam kiedyś w restauracji, jak się zapachy mieszały to można było dostać zawrotów głowy. I dobra wentylacja nie dawała rady. Na sali były stosowane neutralizatory zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl/ tak by gościom nie przeszkadzało nic cieszyć się swoją potrawą. Szczególnie wegetarianie jak idą do restauracji i czują ostry zapach mięsa to są niezadowoleni, tego trzeba unikać.

    OdpowiedzUsuń