niedziela, 9 maja 2010

Wędzona makrela z pieca

Nie ma się co rozwodzić: wędzona makrela z pieca to chyba najszybszy obiad czy kolacja, jaki można wymyśleć. Nie jest to właściwie przepis, a propozycja podania. Pomysł nie mój, podpatrzony na jednym z forum o MM ( już niestety nie pamiętam gdzie ). Warto wykorzystać, gdy nie mamy już pomysłu, jak jeść makrelę.

Napiszę tylko, że ryby warto jeść, nawet ( a właściwie szczególnie ) te tłuste - znaczenia kwasów tłuszczowych, zawartych w rybach nie da się przecenić. Szczególnie powninni pokochać je Ci, którzy mają problemy ze zbyt dużym poziomem cholesterolu i trójglicerydów.

Wędzona makrela z pieca

wędzona makrela
piec



Makrelę położyć na folii aluminiowej i zapiekać w piekarniku w temp. 160C aż zacznie skwierczeć ( około 10 minut ). Podawać z warzywami

9 komentarzy:

  1. wędzoną makrelę lubię. na kanapkach, w paście do chleba, a nawet zjadaną bez niczego.
    ale żeby ją piec.. to nigdy nie słyszałam. pewnie pyszna, ciepła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też to spora nowość, ale ryby są dobre zawsze ;) następną makrelę wypróbuję własnie w ten sposob.

    OdpowiedzUsuń
  3. fiu fiu, szczerze, to makrelę zawsze zjadałam tak na zimno taką wędzoną, a o podgrzaniu jej nigdy nie przyszło mi na myśl, teraz na pewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez nigdy nie myślałam o jej podgrzaniu, dopóki gdzieś nie przeczytałam. Fajnie smakuje, warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest fantastyczny pomysł. Uwilbiam wędzoną makrelę, a Twoja propozycja jest po prostu super ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł, taka makrela zapieczona jest naprawdę pyszna, ja sama robiłam podobną, z tym, że dodatkowo z warzywami i sosem pomidorowym, mniammm:) muszę spróbowac saute:)

    OdpowiedzUsuń
  7. a mam pytanie czy pieczenie w piekarniku musi byc właczone z gory i dołu? prosze o odp

    OdpowiedzUsuń
  8. Ryba nie dość, że jest smaczna to jeszcze jest zdrowa dlatego bardzo ją lubię. Często chodzę z żoną do restauracji na takie dania. Jednak dowiedziałem się, że w wielu takich miejscach stosowany jest neutralizator zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl/4-restauracje-i-hotele aby zapach smażonej ryby nie dostawał się na salę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rybka w Twoim wykonaniu prezentuje się bardzo ciekawie. Ja, jestem ogromnym miłośnikiem łososia. Uwielbiam go jeść. Dziś, chcę przygotować go według jednego z przepisów widniejących na tej stronie: http://www.mowilosos.pl/ (chcę ją przygotować w formie szaszłyka).

    OdpowiedzUsuń