niedziela, 2 maja 2010

Razowa tarta z cukiną i pomidorami

Na blogu NA TALERZU znalazłam przepis na smakowita razową tartę, w sam raz na weekendowe śniadanie.

Tarta była przepyszna. Polecam gorąco!





Ciasto, po zagnieceniu jest dosyć luźne i przykleja się do rąk; schłodzenie w lodówce niewiele pomaga, dlatego rozkładałam je w formie przez foliowy woreczek. Z braku papieru do pieczenia, tartę upiekłam na folii aluminiowej i to był wielki bład. W efekcie ciasto musiałam zeskrobywać i ledwo co je uratowałam, dlatego uczulam Was, jeśli nie smarujecie formy tłuszczem ( a w metodzie Montignaca nie powinno się tego robić ), pieczcie na papierze, a dodatkowo dla bezpieczeństwa podsypcie mąką.


Przepis na ciasto za  NA TALERZU z minimalnymi zmianami

Razowa tarta z cukiną i pomidorami
dwie porcje

CIASTO

1 i 3/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej ( czyli około 200g )
plus mąka do podsypania
150ml jogurtu naturalnego light
pół łyżeczki proszku do pieczenia
( z braku proszku dałam szczyptę sody oraz użyłam mąki self raising - samorosnącej z dodatkiem proszku )
2 białka ( w orygniale jajko, ale Montignac nie radzi łączyć tłuszcz - żółtko z węglowodanami - mąka )
szczypta soli, zioła prowansalskie

NADZIENIE

średnia cukinia
kilka pomidorów
sól, pomidory suszone bez oleju ( użyłam mieszanki Kamis Specialite )



Mąkę, jogurt, białka, proszek i przyprawy wymieszac łyżką w misce - ciasto będzie się mocno kleić.
Schlodzić w lodówce 30min. Formę do tarty wyłożyć papierem do pieczenia, podsypac mąką i wyłożyć ciasto ( ja nie mam formy do tarty i użyłam spodu do tortownicy o średnicy 27cm ). Tartę podpiec w piekarniku przez 12 minut w temperaturze 200 stopnii.

Na podpieczony spód wykładamy warzywa i zapiekamy kolejne 10 - 15 minut.
Można jeść na ciepło i na zimno.

Jeśli nie jesteście na pierwszej fazie Montignaca, to polecam posypać żółtym serem.

Tarta to moja kolejna propozycja w akcji POTRAWY ZDROWE I DIETETYCZNE


3 komentarze:

  1. przepysznie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, szczególnie z tym razowym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie pamiętam to zawsze przyjemnie i miło było spędzać czas w kuchni. Tym bardziej, iż posiadając do dyspozycji takie porady kulinarne jak https://basiazsercem.pl/ można naprawdę ugotować niesamowite dania. Zdecydowanie zadowala mnie to, że wszystkim one smakują, czyli nie ma najmniejszego problemu z ich szybkim ugotowaniem.

    OdpowiedzUsuń