wtorek, 4 maja 2010

Zupa z mięsa mielonego

Kiedy znalazłam TEN przepis na forum Zuzla, wiedziałam, że muszę zrobić tę zupę. Od tamtego czasu robiłam ją już niejedn raz i dalej tak samo świetnie smakuje, nawet osobom, które z MM nie mają wiele wspólnego.




Jeśli znudziły się wam już pulpety, to gorąco polecam ten sposób wykorzystania mielonego mięsa.
Do zupy warto zjeść surówkę ze świeżyw warzyw, bo jednak nie tak dużo w niej zieleniny.

Przepis podaję za gosiowo z forum Zuzla, z moimi modyfikacjami.

Zupa z mięsa mielonego
3 - 4 porcje

400g mięsa mielonego ( u mnie z indyka )
jedna puszka pomidorów ( najlepiej bez skórki )
700g fasolki szparagowej ( ja daję mrożoną )
słoiczek koncentratu pomidorowego
por
100- 200g sera żółtego ( ja daję około 30 - 40 dag na porcję ) 
2 ząbki czosnku
ostra papryka, sól, pieprz

Fasolkę myjemy i gotujemy w około 3l wody. W tym czasie, na patelni teflonowej, przesmażamy mięso mielone ( można podlać wodą lub odrobiną oleju ), mieszając, żeby nie zbiło sie w duże grudki. Mięso wrzucamy do gotującej się fasolki, dodajemy pokrojony w plasterki por, puszkę pomidorów oraz koncentrat pomidorowy. Gotujemy aż warzywa będą miekkie, a mięso nie będzie surowy ( około 30 minut ). Ewentualnie dodajemy wody, jeśli zupa jest za gęsta. Pod koniec gotowania wciskamy ząbki czosnku, sypiemy dużo ostrej papryki i doprawiamy solą i pieprzem.
Ser żółty trzemy na grubszych oczkach.
Gorącą zupę wlewamy do talerzy i posypujemy wiórkami serowymi. Podajemy, gdy ser się rozpuści.



Powyższa zupa to moja kolejna propozycja do POTRAW ZDROWYCH I DIETETYCZNYCH

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! A ile ta pychotka ma kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, ale fantastyczny pomysł! i jeszcze ten serek! mmm!

    OdpowiedzUsuń
  3. dziś zrobiłam na obiad zupa przepyszna, będę ją z pewnością powtarzała....dzięki za świetny przepis...pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo..kolejna blogowiczka na Montignacu :) Dodaję sobie Twojego bloga do ulubionych i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń