piątek, 7 maja 2010

Razowe pancakes z rodzynkami

Szukałam pomysłu na szybkie, smaczne śniadanie. Z pomocą przyszedł BLOG DOROTUŚ i jej przepis na pełnoziarniste pomarańczowe placuszki. Co prawda nie miałam ani soku pomarańczowego, ani wiejskiego serka, ale od czego jest pomysłowość. Sok pominęłam, do pancakesów wrzuciłam rodzynki, a serek zastąpiłam jogurtem nauralnym.




Wyszły bardzo smaczne ( zdaniem męża ) i zdrowe placuszki. Niestety, niezgodne z pierwszą fazą Montignaca, więc musiałam obejść się smakiem ( nadają się za to świetie na drugą fazę South Beach).

Przepis podaje za Dorotuś, z moimi zmianami.

Razowe pancakes z rodzynkami
około 12 placuszków, dwie porcje

170g jogurtu naturalnego
3 jajka
40g roztopionego masła ( Dorotuś dała o 20g więcej, ja dałam tylko 40g, bo więcej nie miałam )
60g pszennej mąki pełnloziarnistej
1.5 łyżki słodziku, nadającego się do wypieków bądź fruktozy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli, odrobina cynamonu
ewentualnie garstka rodzynek, namoczonych wcześniej w gorącej wodzie


Jogurt, żółtka i masło wymieszać ( można sobie pomóc mikserem ), dodać mąkę, proszek, sól, cynamon i słodzik/fruktozę i znowu wymieszać. Z białek ubić sztywną pianę i delikatnie wmieszać do masy, dodając odsączone z wody rodzynki. 

Smażyć na rozgrzanej patelni, posmarowanej lekko oliwą ( najlepiej teflonowej ).




Placuszki to moja kolejna propozycja do akcji POTRAWE ZDROWE I DIETETYCZNE oraz pierwsza w MAJOWYM ŚNIADANIU



4 komentarze:

  1. Potrzeba matką wynalazków :)) Kiedyś rozmawiałam z jednym kucharzem (o jego fachu dowiedziałam się przypadkiem) i właśnie on powiedział mi ,że w przepisach nie chodzi o to żeby wykonywać je dokładnie według instrukcji ale się nimi inspirować i wykorzystywać to co mamy pod ręką.
    Świetne placuszki :) Skoro razowe to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają. Uwielbiam takie śniadania :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dieta Montignaca zabrania łączenia mąki z jajkami!!! ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza faza Montignaca zabrania łączenia żółtek ( tłuszcz ) z mąką ( węglowodany ), co zaznaczyłam w komentarzu. Nadają się za to świetnie na drugą fazę.

    OdpowiedzUsuń